Växeln borde kanske byta namn

Borde vi ha ett namnbyte på mobilväxeln?

Nästan alla företag vill nå ut med sitt erbjudande men många har paradoxalt nog svårt att själva vara tillräckligt nåbara. Risken är stor att kunderna ledsnar och vänder sig till någon annan. Det kan vara skäl nog att satsa på en växel, för det är varken dyrt eller krångligt utan tvärtom lönsamt för de allra flesta. Idag är en växel dessutom så mycket mer än ”klassisk telefoni”. Både de stora mobiloperatörerna och de mer specifika växelleverantörerna har under de senaste åren lanserat flera smarta funktioner som underlättar arbetssättet för många små- och medelstora företag. Med Offertways jämförelsetjänst blri valet dessutom enklare. Genom att jämföra mobila växlar skapar du en förståelse om både prisbild och vilka behov som verkligen är nödvändiga och värda att betala en månadsavgift för.


Allt på samma plattform

En växel är något helt annat i dag än det var förr. Det är ett fönster ut mot kunderna och samtidigt en kontaktyta internt – en plattform för samtal, men även för chatt, digitala möten och delning av dokument. Många mindre företag tror de inte behöver en växel eftersom de tänker på den klassiska varianten för telefonsamtal. Men i själva verket är det numera en plattform för all kommunikation och kan förenkla vardagen avsevärt. För så gott som alla företag är abonnemang för telefoni och bredband en självklarhet. Men långt ifrån alla har en växel. Det beror på att de är dåligt uppdaterade med vad en växel egentligen är.

Jag ser mobilväxeln som en helhetsportal att jobba i både inom och utom organisationen. Av den anledningen borde tjänsten egentligen byta namn. Att kalla det växel är rätt vilseledande. Säger Jonas Lundqvist, VD och grundare, Offertway.se


Missa inte en kund samtidigt som du ger dig själv mer tid

Vinsten med att ha en växel – även för mindre företag – är uppenbar. Många företagare inom ”servicegenren” vänder sig idag till Offertway för hjälp. De vill samla in sitt första växelförslag eller se om det finns någon förbättrad mer modern plattform att kunna kommunicera i. Många beskriver ett problem med sin tillgänglighet och ofta har deras kund redan vänt sig till en annan part när kontakten väl hinner tas.

Ta exempelvis cateringbolagen, efter en tuff pandemi-period så har tjänstens efterfrågan återhämtat sig bra nu över sommaren. Nu ska äntligen buffébord och middagsmenyer för både privata- och företagsevent levereras igen. Tiden är dock knapp och tålamodet från beställande part är kort. Se bara till oss själva, om du googlar fram ett bolag och försöker kontakta dem två gånger under en eftermiddag men det tutar bara upptaget – väntar du då och ringer tillbaka ytterligare en stund senare? Antagligen inte. Du kontaktar nästa cateringfirma. Men om du får veta att det bara är ett samtal före, att du kan bli uppringd eller kanske till och med kan boka en tid för samtal eller digitalt möte angående din beställning - ja då är sannolikheten större att du väntar kvar och följer instruktionerna för att fortsätta med den cateringen du kontaktade först säger Jonas Lundqvist, Offertway.se

Samma princip gäller för de flesta företag och tjänster. Så om du ser över och omförhandlar mobilabonnemangen för andra kommunikationstjänster, passa även på att kolla vad en växel skulle innebära för er. Offertway hjälper dig att hitta rätt leverantör utefter just dina behov där du får jämföra både priser och funktioner på ett smidigt och kostnadsfritt sätt.

Välj rätt mobilväxel till ditt företag - Samla Förslag här
Publicerad 01 Sep 2021